Past door de brievenbus
Voor 17:00 besteld = vandaag verzonden

 Gratis bezorgd in heel Nederland
Buiten Nederland vanaf 50,-

 Past door de brievenbus
Voor 17:00 besteld = vandaag verzonden

 Gratis bezorgd in heel Nederland
Buiten Nederland vanaf 50,-

 Gratis bezorgd in heel Nederland
Buiten Nederland vanaf 50,-

 Gratis bezorgd in heel Nederland
Buiten Nederland vanaf 50,-

Maandelijkse Archieven: Maart 2019

  1. Gezond blijven en langer leven door 16/8 periodiek vasten

    Gezond blijven en langer leven door 16/8 periodiek vasten

    In het blog ‘Gezond en langer leven minder eten?’ bespreek ik de onderzoeken naar een caloriebeperkend voedingspatroon die zijn uitgevoerd met behulp van dieren. Hoewel onderzoeken met dieren niet garant staan voor dezelfde werking bij de mens, lijkt het er toch op dat minder eten goed is voor de gezondheid en leeftijdsgebonden verschijnselen kan uitstellen of terugdringen.

    Lees meer »
  2. Rhodiola rosea: wonderkruid bij stress

    Rhodiola rosea: wonderkruid bij stress

    Steeds meer mensen voelen zich opgejaagd en ervaren stress. Stress kan op elke leeftijd de kop opsteken. Bij studenten die het druk met studie en werk hebben, stellen die gaan scheiden of ouderen die alleen achterblijven. En zo zijn er nog veel meer stressfactoren waardoor we minder lekker in ons vel zitten. Gelukkig kunnen kruiden enig soelaas bieden. Zo helpt Rhodiola rosea je lichaam zich aan te passen aan stress.

     

    Lees meer »
  3. Gezonder en langer leven door minder te eten?

    Gezonder en langer leven door minder te eten?

    Het aantal mensen dat te zwaar is, is in de afgelopen vijftig jaar schrikbarend toegenomen. De opkomst van de voedingsindustrie heeft daarbij een belangrijke rol gespeeld. In de jaren vijftig van de vorige eeuw was biologische voeding gebruikelijk. Kunstmest en bestrijdingsmiddelen werden nog niet grootschalig ingezet. Internet bestond niet en het hebben van een televisie of auto was een luxe. Kinderen speelden buiten en mensen verplaatsten zich per fiets of per benenwagen. De mensen aten minder, gezonder en bewogen meer.

    Lees meer »
  4. Op natuurlijke wijze de bloeddruk ondersteunen?

    Op natuurlijke wijze de bloeddruk ondersteunen?

    Bij een goede gezondheid hoort een goede bloeddruk. Een normale, generieke waarde is 120/80. Deze waarde is natuurlijk niet statisch. De één kan van nature andere waardes hebben dan ander en dan is het nog

    Lees meer »
  5. Antioxidanten: beschermers van cellen en weefsels

    Antioxidanten: beschermers van cellen en weefsels

    Dezer dagen komt het woord antioxidanten te pas en te onpas voorbij. Supermarkten verkopen drankjes met toegevoegde antioxidanten en we worden gestimuleerd om veel groente en fruit te eten om genoeg antioxidanten binnen te krijgen. Maar wat zijn antioxidanten eigenlijk?

     

    Lees meer »
  6. Groene thee voor de vetverbranding, onzin of niet?

    Groene thee voor de vetverbranding, onzin of niet?

    De laatste jaren is groene thee razend populair geworden. De thee zou positieve effecten op de gezondheid hebben en zou een middel zijn om vet te verbranden. Groene thee kan niet alleen warm en koud worden gedronken. U kunt de thee ook in poedervorm innemen. Groene thee extract is tevens verkrijgbaar als supplement. Maar wat is groene thee eigenlijk en wat is het verschil met andere theesoorten? Is groene thee echt zo gezond? En werkt het echt als vetverbrander? In dit blog worden al deze vragen beantwoord.

     
    Lees meer »
  7. Fris en fruitig de lente in met smoothies?

    Fris en fruitig de lente in met smoothies?

    De smoothie is de afgelopen tientallen jaren ontzettend populair geworden. In bijna ieder restaurant staan ze op de kaart en ook thuis zijn deze drankjes eenvoudig te maken. De vloeibare mix van verschillende soorten groenten en/of fruit is een makkelijke, snelle en lekkere manier om belangrijke voedingsstoffen binnen te krijgen.

    Lees meer »
  8. Maltodextrine, schadelijk of niet?

    Maltodextrine, schadelijk of niet?

    Leest u altijd alle labels op voedingsmiddelen? Dan bent u niet de enige. Maar tenzij u voedingsdeskundige of diëtist bent, is het lastig om alle termen en ingrediënten op de etiketten te interpreteren. Een van die ingrediënten is maltodextrine. Het zit in veel voedingsmiddelen en supplementen. Wat is maltodextrine eigenlijk? Is het schadelijk of niet?

    Lees meer »
  9. Wanneer begint een voedingssupplement te werken?

    Wanneer begint een voedingssupplement te werken?

    Wanneer begint een voedingssupplement eigenlijk te werken? Laten we het woord ‘werken’ in deze context eerst eens duidelijk definiëren. Met 'werken' bedoelen we dat een supplement gemakkelijk wordt verteerd en in uw lichaam wordt opgenomen. ‘Werken’ betekent in dit geval dat u zich beter voelt dan voor u met uw supplement(en) begon en dat tekenen en verschijnselen successievelijk verdwijnen.

    Lees meer »
  10. 5 Manieren om grote supplementen in te nemen

    5 Manieren om grote supplementen in te nemen

    Neemt u geen vitamine supplementen omdat u moeite heeft ze door te slikken? U bent niet de enige. Veel vitamine- en andere supplementen hebben een fors formaat. Als u een gevoelige slikreflex heeft, of een slechte ervaring waarbij een pil ooit in uw keel bleef steken, kan het moeilijk zijn om forse supplementen door te slikken. Er ontstaat dan al snel een reflex om de boel weer uit te spugen. Het is natuurlijk mogelijk om supplementen gewoon in wat water te vermalen en/of op te lossen, maar het nadeel is de slechte smaak. Gelukkig bestaan er eenvoudige trucs die het u gemakkelijker maken om grote supplementen door te slikken.

    Lees meer »