Goed naar uw lichaam luisteren. Het klinkt makkelijker dan het is. Luistert u goed naar wat uw lichaam u vertelt? Neemt u bijvoorbeeld voldoende rust als u voelt dat u moe bent? Eet u wanneer u honger heeft en stopt u met eten wanneer u vol zit? Wat doet u als u zich rusteloos of gestrest voelt? We krijgen constant signalen waar we iets mee kunnen doen of niet en dat maakt het verschil met in balans te zijn of niet. Lees hoe u beter naar uw lichaam kunt leren luisteren en wat u hierbij kunt helpen!

 

  • Wat er gebeurt als u uw signalen negeert
  • Ons lichaam: briljante raadgever en leidraad
  • Luisteren naar uw lichaam. Natuurlijke supplementen bieden ondersteuning
  • De juiste voeding voor een betere balans


Wat er gebeurt als u uw signalen negeert

balansWe kennen het allemaal wel. Te lang doorgaan met iets waar we mee bezig zijn. Of een stemmetje in u hoofd dat fluistert of het nou wel verstandig is om dit te doen of nog een keer op te scheppen met het diner. We zijn er inmiddels goed in geworden om onze natuurlijke signalen te negeren. Echter, ze zijn er niets voor niets. Ons lichaam weet namelijk precies wat wel en niet goed voor ons is. Gaan we door, dan moeten we op een gegeven moment hier de tol voor betalen. We ervaren vervolgens ongemakken en op langere termijn worden dat er alsmaar meer. Op een gegeven moment weten we bijna niet meer hoe het voelt om in balans te zijn. Door (weer) te leren stoppen op het juiste moment en ons meer af te stemmen op wat ons lichaam ons ingeeft, gaan we niet over ons grenzen heen. Het stemmetje in ons hoofd is dan gekalmeerd en veranderd naar een gemoedstoestand van fit en gezond voelen, in balans zijn.

 

“Door (weer) te leren stoppen op het juiste moment en ons meer af te stemmen op wat ons lichaam ons ingeeft, gaan we niet over ons grenzen heen.”

 

Ons lichaam, briljante raadgever en leidraad

Het lichaam is, net zoals alles in de natuur, steeds op zoek naar balans. Er is altijd beweging en het bijstellen van zichzelf. Dit gebeurtzenuwstelsel automatisch dankzij ons centraal zenuwstelsel. Dit is een communicatienetwerk en zorgt ervoor dat het lichaam in z’n omgeving kan functioneren. Het autonome zenuwstelsel regelt en beïnvloedt vooral de werking van inwendige organen, zoals de ademhaling, spijsvertering en de hartslag. Uit al deze regelmechanismen vangen wij bewuste signalen op als honger, dorst en ons energieniveau. Ook hebben we te maken met hormonen. Van nature wordt dit allemaal perfect geregeld door het lichaam. Het kan voorkomen dat door omstandigheden het lichaam hormonaal gezien uit balans is. Een bezoek aan een orthomoleculair geneeskundige of ondersteuning van een natuurlijk supplement kan dan een uitkomst zijn.

 

“Het lichaam is, net zoals alles in de natuur, steeds op zoek naar balans. Er is altijd beweging en het bijstellen van zichzelf…”

 

Luisteren naar uw lichaam. Hoe doet u dat? Natuurlijke supplementen bieden ondersteuning

We zijn soms zo gewend aan gewoontes die geen bijdrage aan een gezonde balans leveren, dat we niet meer weten hoe we het anders kunnen aanpakken. We gooien vervolgens rigoureus ons schema om en houden dit eventjes vol. Om daarna weer nog dieper terug te vallen in alles wat ons eigenlijk niet beviel. Beter is om met kleine stappen te beginnen.

 

Door rustig aan te beginnen is het gemakkelijker leren af te stemmen op uzelf en is de kans op terugvallen het kleinst. Schrijf voor uzelf op wat u anders zou willen en maak dit zo klein mogelijk. Weet u niet waar u moet beginnen omdat er teveel stressmomenten zijn? Ons supplement Stress en relax kan ondersteuning bieden. Door de bijzondere combinatie van 3 ingrediënten, kan dit voedingssupplement bijdragen aan een goede geestelijke balans.*

 

Las extra pauze/rustmomenten in tijdens uw werkdag. Deze hoeven niet lang te duren. Als u voelt dat uw focus en concentratie afneemt, ga dan even een blokje om of haal een frisse neus. Vitaminesperpost.nl heeft een natuurlijk complex wat gedurende de dag ondersteuning biedt voor focus en concentratie.

 

Neem voldoende (nacht)rust. Door een vast ritme aan te houden van opstaan en naar bed gaan, heeft u een beter energieniveau gedurende de dag. Mocht u de luxe hebben om een powernap te doen, doe dit dan niet langer dan 20 minuten. Magnesium citraat is een mooi supplement dat goed samengaat met zowel ondersteuning van het energieniveau als een goede nachtrust.*

 

Plan u dag niet te vol. Soms is dat lastig met het drukke leven dat we veelal leiden maar door bewust meer tijd voor uzelf te nemen, zult u merken dat u rustiger in uw hoofd blijft. Ashwagandha is een uitstekend supplement op gebied van een evenwichtige geest en rust en kan zo ondersteuning bieden aan een druk bestaan en hulp bieden bij het ondernemen van stappen naar een evenwichtige geest.*

 

Maak extra tijd voor beweging. Een wandeling in de natuur doet wonderen. Ook kunt u de trap nemen in plaats van de roltrap of af en toe extra opstaan tijdens zittend werk. Een extra opstapje nodig? Energie Plus is een speciale multi van verschillende kruiden en vitamines. Deze combinatie van natuurlijke voedingsstoffen is geschikt voor mensen die op een natuurlijke manier meer energie willen krijgen.

 

checkCheck meerdere keren per dag bij uzelf in: stop enkele minuten waar u mee bezig bent door letterlijk even stil te staan bij uzelf. Waar zit mijn ademhaling en hoe voelt deze? Hoe voelt mijn lichaam op dit moment aan? Zijn er ergens spanningen? Wat voel ik qua emoties? Dit is een sleutel tot balans. Door in het moment deze punten langs te gaan en vervolgens ruimte te geven aan wat u waarneemt, kunt u ontspannen. Dit kunt u met wat oefening uiteindelijk zelfs doen zonder dat een ander het merkt. Door dit te doen, vergroot u uw zelfbewustzijn en beïnvloedt u uw algehele gezondheid en gemoedstoestand op een positieve manier. We leren zo echt naar onszelf te luisteren. U kunt elk uur uw timer zetten, om het niet te vergeten.

 

*Deze gezondheidsclaims, gemaakt op basis van plantaardige inhoudsstoffen, zijn op dit moment in behandeling bij de EFSA.

 

“We zijn soms zo gewend aan gewoontes die geen bijdrage aan een gezonde balans leveren, dat we niet meer weten hoe we het anders kunnen aanpakken. We gooien vervolgens rigoureus ons schema om en houden dit eventjes vol. Om daarna weer nog dieper terug te vallen in alles wat ons eigenlijk niet beviel. Beter is om met kleine stappen te beginnen.”

 

De juiste voeding voor een betere balans

Wie is er niet bekend met het volgen van een dieet? Of het begrip emotie-eten? Beter zou zijn om onderliggende oorzaken aan te pakken. Dat kunt u doen door ook hier goed naar uw lichaam te luisteren. Een gezond en evenwichtig voedingspatroon hangt hier namelijk nauw mee samen. Het begint al bij de keus van uw producten. Sta er eens bij stil hoe u zich voelt tijdens het boodschappen doen. Is er sprake van emoties? Honger? Maak van te voren een lijstje. Eten met aandacht kan ook helpen. Goed kauwen en er de tijd voor nemen. Voel goed aan wanneer u vol zit en of u misschien niet gewoon dorst heeft. Dit geldt ook voor de momenten wanneer u 'trek' heeft. Ga eens na bij uzelf wat dit gevoel u eigenlijk wilt zeggen. Is het buikhonger? Of meer hoofdhonger. Buikhonger vertelt u dat u kunt eten omdat uw lichaam op dat moment energie nodig heeft. Hoofdhonger vertelt u iets anders. Door in het moment te voelen of er misschien iets anders speelt, kunt u erachter komen dat het waarschijnlijk om een verborgen emotie gaat. Door normaal gesproken dan te eten verdoofd u en ontloopt u vervolgens wat eigenlijk gezien wil worden. Leer uzelf het 'incheck-momentje' dus ook aan als rondom eetmomenten. Wanneer u een dieet wilt volgen kijk dan goed wat bij u past en gebruik het als opstap naar een gezonder eetpatroon. Wilt u wat extra ondersteuning hierbij? Vitaminesperpost.nl heeft een breed aanbod in afslankpillen en eetlustremmers.

 

Last but not least: U kunt ook de ‘hara hachi bu-regel’ volgen. Afkomstig uit Okinawa, dat tot de zogenaamde Blue zones behoort. Deze regel houdt in dat men niet dooreet tot het punt van verzadiging maar stopt als men tachtig procent vol is. Velen van ons zijn anders gewend: zo kregen we immers altijd te horen dat we ons bordje moesten leegeten. Beter is om gewoon te stoppen als u genoeg heeft gegeten.

 

Wees lief voor uw lichaam en ervaar hier de positieve uitwerking van. Door bovenstaande tips toe te passen en hiermee te oefenen, zult u al snel verschil merken en u leert uzelf ook nog eens beter kennen. Iets waar u uw hele leven profijt van heeft.

 

Wilt u meer weten over ons assortiment aan kruidensupplementen? Neem dan contact op met onze deskundige medewerkers. Zij staan u tijdens kantooruren graag te woord. Tel: 075-612 12 47 (lokaal tarief).