Thuiswerken. Voor de één een uitkomst, voor de ander een last. De kat die over uw laptop loopt, kinderen die de aandacht willen of storende geluiden van een partner of huisgenoot. Er zijn genoeg factoren die uw werk kunnen verstoren. Wel zo handig als u uw focus kunt behouden en geconcentreerd en rustig uw werkzaamheden kunt verrichten. Er zijn verschillende supplementen die hier ondersteuning bij kunnen bieden. Ook geven we hieronder wat handige tips voor thuiswerken!

 

  • Supplementen om het werken vanuit huis te ondersteunen
  • Ashwagandha, ontspannen en helder aan het werk
  • Concentratie plus, ondersteunt een boost in uw focus
  • Geheugen plus voor een sterk geheugen
  • Ginkgo biloba: positieve invloed op de hersenfuncties
  • Tips voor thuiswerken

 

Supplementen om het werken vanuit huis te ondersteunen.

Misschien denkt u niet meteen aan het gebruik van voedingssupplementen als u vanuit huis moet werken. Waarom eigenlijk niet? We gebruiken immers ook supplementen voor onze weerstand en gezondheid. Wist u dat er ook supplementen zijn die ondersteuning kunnen bieden bij ontspanning, een heldere geest, een goede concentratie en een scherpe focus? Precies de ingrediënten die u nodig heeft als u succesvol vanuit huis aan de slag wilt.

 

“Wist u dat er ook supplementen zijn voor ontspanning, een heldere geest, een goede concentratie en een scherpe focus?

 

Ashwagandha, ontspannen en helder aan het werk

AshwagandhaAshwagandha is een populair Ayurvedisch kruid dat al duizenden jaren gebruikt wordt in de Indiaanse geneeskunde. Dit is natuurlijk niet voor niets. Ashwagandha heeft een brede werking, met name op het gebied van de balans tussen lichaam en geest*. Dit koninklijk kruid is een adaptogeen. Een adaptogeen is een stof met als eigenschap ontspanning te geven in stressvolle situaties of stress. Er is veel onderzoek naar ashwagandha gedaan. Zo is naar voren gekomen dat het de cognitieve prestaties verbeterd: het is gunstig voor het denken en het geheugen*. Het is dus de moeite waard om eens te kijken of het u positief kan ondersteunen bij het thuiswerken.

 

“Ashwaganda heeft een brede werking die met name is gericht op balans tussen lichaam en geest”

 

Concentratie plus, ondersteunt een boost in uw focus. 

De naam zegt het al. Concentratie Plus is een supplement dat de hersenfuncties ondersteunt. Dit komt door de eigenschappen van de mooie samenstelling van ginkgo biloba, citicoline, fosfatidylserine en het aminozuur L-theanine.

 

Ginkgo biloba is onder meer goed voor de doorbloeding van de hersenen en voor het geheugen en de concentratie.*

 

Citicoline (CDP choline) is een stofje dat van nature vrijkomt bij de stofwisseling en een voorloper van de neurotransmitter acetylcholine.

 

L-theanine is een wateroplosbaar aminozuur dat in de bladeren van de groene theeplant (Camellia sinensis) wordt gevonden. Dit aminozuur ondersteunt bovenstaande stoffen.

 

Geheugen plus ondersteunt een sterk geheugen.

Naast een goede dosis concentratie mag een sterk geheugen uiteraard ook niet achter blijven. Vooral in tijden dat we veel aan ons hoofd hebben. Vitaminesperpost.nl heeft speciaal voor het geheugen een mooie formule samengesteld: Geheugen Plus. Deze formule bevat 4 verschillende stoffen. DMAE, fosfatidylserine, alpha-GPC choline en daar is hij weer, de ginkgo biloba.

 

  • DMAE (dimethylaminoethanol) is een antioxidant die van nature in kleinere hoeveelheden in de hersenen wordt aangemaakt. Deze stof is indirect verantwoordelijk voor de impulsoverdracht van zenuwcellen in de hersenen. Fosfatidylserine (phosphatidylserine) is een fosfolipide met een aantal belangrijke functies. Een daarvan is de informatieverspreiding in het brein. Bovendien dit stofje bij verschillende processen betrokken die in verband staan met gezonde cognitieve en mentale functies.
  • Alpha GPC choline (L-Alpha glycerylfosforylcholine) is een natuurlijke fysiologische voorloper van acetylcholine. Dit is een boodschapperstof die eveneens bij de prikkeloverdracht in de hersenen is betrokken.
  • Ginkgo biloba wordt China al meer dan 5000 jaar gebruikt vanwege zijn positieve invloed op de cognitieve functies, waaronder het geheugen,  de concentratie en het leervermogen. Hieronder gaan we wat uitgebreider op ginkgo biloba in.

 

Ginkgo biloba: positieve invloed op de hersenfuncties

Ginkgo Biloba

U heeft hem al een aantal keer voorbij zien komen. De Ginkgo Biloba of ook wel de Japanse notenboom, is de oudst levende boomsoort op aarde! De soort voert terug tot wel 300 miljoen jaar geleden! De boom wordt zelfs een levende fossiel genoemd. Binnen de Chinese kruidenkunde is reeds eeuwen bekend dat de Gingko een bijzondere boom is. Hij bevat een breed spectrum aan werkzame inhoudsstoffen met waardevolle eigenschappen. Het kruid wordt al meer dan 5000 jaar gebruikt, met name ter ondersteuning van het geheugen en de positieve invloed op de hersenfuncties*.

 

* Deze gezondheidsclaim, gemaakt op basis van plantaardige inhoudsstoffen, is op dit moment in behandeling bij de EFSA.

 

 

Ginkgo's worden binnen de kruidenkunde al eeuwenlang gewaardeerd omwille van verschillende toepassingen, met name om het geheugen en de hersenfuncties te ondersteunen”

 

Tips voor productief thuiswerken

Om zo productief mogelijk te zijn zijn op een thuiswerkdag is het naast gebruik van een supplement ook handig om te weten hoe u hier verder invulling aan kunt geven.

 

Begin en eindig uw dag met een meditatie

Ooit eens geprobeerd om te mediteren? Uit onderzoek is gebleken dat meditatie wordt geassocieerd met een verbetering van het humeur, afname van stress en angst en een verbeterd vermogen om de aandacht vast te houden. Tegenwoordig zijn er tal van handige apps die u hierbij kunnen helpen. Zoals bijvoorbeeld Insight Timer Begin met dagelijks 5 of 10 minuten. Na een week zult u al verschil merken!

 

“Uit onderzoek is gebleken dat meditatie wordt geassocieerd met een verbetering van het humeur, afname van stress en angst en een verbeterd vermogen om de aandacht vast te houden”

 

Werkplek

Creëer een eigen, ontspannen werkplek

Met een ontspannen werkplek creëren bedoelen we uiteraard niet werken vanuit de bank of uw bed. Hoewel dit misschien verleidelijk klinkt, is dit niet bevorderlijk voor uw houding en rug. Zorg voor een fijne, nette en opgeruimde plek waar u zich kunt concentreren. Bijvoorbeeld een bureau of keuken/eettafel. In het zonnetje op het balkon of in de tuin kan natuurlijk ook. Zorg dan voor een stevige stoel en een goede tafel. Een kopje koffie erbij kan geen kwaad natuurlijk.

 

Muziek luisteren tijdens werk? Jazeker!

Er zijn verschillende onderzoeken geweest waarin wetenschappers hebben onderzocht welke achtergrondmuziek tijdens werk de productiviteit en tevredenheid vergrootte. Instrumentale muziek is op het gebied van productiviteit de koploper. Ook verbetert het de mentale gesteldheid. Andere genres die de productiviteit en tevredenheid vergrootte waren natuurmuziek, filmmuziek en ambient. Tegenwoordig kun je op apps zoals Spotify lijsten beluisteren die speciaal zijn samengesteld voor thuiswerken.

 

“Instrumentale muziek is op het gebied van productiviteit een koploper.
Ook verbetert het de mentale gesteldheid”

 

Gedraag u en werk alsof u op kantoor bent 

Succesvol thuiswerken staat gelijk aan een goede structuur hanteren. Waarom? Omdat de hersenen een link leggen tussen routine en gedrag. Belangrijk is dus om om dagelijk op normale tijden op te staan, te douchen en u gewoon netjes aan te kleden. Houd normale werktijden aan. U zult snel merken dat het vasthouden aan de routine het beste werkt. Hierdoor blijft u het meest productief.

 

Maak een planning 

De meeste weten dit wel, maar een goede planning is het halve werk. Vooral met thuiswerken, kunt u hier de vruchten van plukken! Zo kunt u lijstjes maken. Nog beter is om aan het begin en einde van uw werkdag een overzichtelijk tijdschema te maken. Inclusief deadlines en pauzes. Het is belangrijk om af en toe een pauze te nemen. Zo blijft u scherp en verslapt de focus niet. Plan bijvoorbeeld elke 2 uur een korte break in.

 

Zorg ervoor dat u ongestoord uw werk kunt doen

Helemaal ongestoord werken, is in praktijk soms lastig te realiseren. Vooral als u meerdere mensen of dieren om u heen heeft. Enige discipline om dan te blijven presteren, is dan wel handig. Om ongestoord uw werk te kunnen doen, helpt het om bovenstaande tips in acht te nemen. Let er daarnaast erop dat u uzelf niet constant laat afleiden omdat u in een vertrouwde omgeving zit. Bronnen zoals social media, uw telefoon of een tv aan die op de achtergrond aanstaat leveren geen bijdrage aan uw productiviteit.

 

Digitaal samenwerken met collega’s

We zijn enorme bofkonten dat we in een digitaal tijdperk leven. Het zal u dan ook niet verbazen dat het tegenwoordig heel normaal is om op afstand met uw collega’s samen te werken. Om documenten te delen, kan er bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van Google Drive. Dit is ook nog eens gratis! Voor projectmanagement kunt u denken aan Microsoft planner. Zoom is een uitstekende app voor overleg en heeft allerlei leuke opties speciaal voor online vergaderingen. 

 

Ten slotte: Ga lekker naar buiten!

Begin uw thuiswerkdag met een wandeling. Of loop een klein rondje na uw lunch. Zoals we weten, is bewegen ontspannend en gezond. U kunt uw focus en productiviteit vergroten door dit dagelijk te doen. Bovendien kunt u met een heldere en scherpe geest nog meer van de natuur genieten. 

 

Wilt u meer weten over supplementen voor het geheugen en concentratie of andere inhoudsstoffen van onze supplementen? Neem dan tijdens kantooruren contact op met onze deskundige medewerkers. Zij zijn bereikbaar via tel. 075-612 12 47 (lokaal tarief).