Van hoog naar laag sorteren
Van hoog naar laag sorteren

Omega Vetzuren

Vetten zijn essentieel voor u

Jaren werd gedacht dat vet slecht voor ons was, maar tegenwoordig wordt het weer aangeprezen. Vooral de omega vetzuren 3, 6 en 9 staan in de belangstelling. Inmiddels weten we dat elk organisme vetten nodig heeft. Vetten zijn belangrijk voor processen in ons lichaam. Ze worden opgeslagen om als een soort accu te fungeren als het eens wat minder gaat en ze leveren energie. Aangetoond is dat een eetpatroon dat rijk is aan meervoudig onverzadigde vetzuren zoals alfalinoleenzuur (ALA) positief kan zijn voor de gehele gezondheid.

Een aantal essentiële meervoudig onverzadigde vetzuren kan het lichaam niet zelf aanmaken. Het gaat om omega 3 (alfalinoleenzuur) en omega 6 (linolzuur).  Deze vetzuren moet u binnenkrijgen via uw voeding of via voedingssupplementen.

Slechte vetten en goede vetten

Veel voordelen van omega vetzuren zijn inmiddels bekend. Omega-3 en 6- vetzuren zijn onder meer goed voor de hersenen, het hart en de bloedvaten. Op basis van hun scheikundige structuur kunnen we vetten opdelen in slechte vetten en goede vetten. We kennen verzadigde en onverzadigde vetzuren. Zowel plantaardige als dierlijke vetten bevatten in een bepaalde ratio verzadigde en onverzadigde vetzuren.

In plantaardige oliën treffen we vooral onverzadigde vetzuren aan (omega 3-, 6- en 9-vetzuren). Kokosolie en palmolie vormen een uitzondering op deze regel, want deze oliën bevatten juist veel verzadigde vetten.

Dierlijke oliën en vetten zijn verzadigde vetten en bevatten nauwelijks onverzadigde vetten. Vette vis vormt hier een uitzondering op omdat hier procentueel gezien veel onverzadigde vetten in zitten, ook wel bekend onder de naam ‘lange keten omega 3-vetzuren’ (ALA, EPA en DHA). Daarom is het goed om te kiezen voor gezonde voeding en om regelmatig vis te eten als zalm, makreel, tonijn, sardines, forel, haring, paling en bokking. De Gezondheidsraad adviseert om minimaal twee keer per week vis te eten, waaronder één keer vette vis.

Vetzuren nodig om te overleven

Omega 3, 6 en 9 zijn essentiële vetzuren die talrijke voordelen hebben voor de gezondheid. Ze zijn onder meer goed voor het gezichtsvermogen, het hart, de bloedvaten en de hersenfunctie. ‘Essentieel’ betekent dat het lichaam deze vetzuren nodig heeft om te overleven, maar ze niet zelf kan aanmaken.

Voor uw gezondheid is het belangrijk om voldoende essentiële vetzuren binnen te krijgen. Daarom wordt veel onderzoek verricht naar de voordelen van omega 3, 6 en 9 en voor-en nadelen van visoliesupplementen

Voedingssupplement in capsulevorm kopen

Het is overigens niet alleen van belang om in voldoende mate essentiële vetzuren binnen te krijgen, maar ook dat dit in de juiste verhouding gebeurt. De ideale ratio tussen omega 6- en omega 3-vetzuren is afhankelijk van diverse factoren. De meeste mensen krijgen te weinig omega 3-vetzuren binnen en teveel omega 6. Daarom is het heel handig dat er tegenwoordig voedingssupplementen met pillen en capsules bestaan met precies de juiste balans.

Omega vetzuren kopen? Dat doet u natuurlijk bij vitaminesperpost.nl.

Dat visolie omega vetzuren bevat weten we allemaal. Voor het binnenkrijgen van genoeg omega 3-vetzuren is het soms handig om uw voeding aan te vullen met omega-supplementen. Koop bij vitaminesperpost.nl Super Visolie met EPA en DHA of kies voor een vegetarische variant zoals lijnzaadolie. Bij vitaminesperpost.nl kunt u diverse vormen van omega vetzuren in capsulevorm kopen. Populair is ons Omega 3-6-9-supplement. Wilt u er zeker van zijn dat u voldoende essentiële vetzuren binnenkrijgt en ook nog eens in de juiste balans? Kies dan voor een van onze hoogstaande omega vetzuren-supplementen. 

Omega Vetzuren
Webshop Keurmerk
Betaal logo's

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Het artikel is toegevoegd aan uw winkelwagen.


Verder winkelen of Naar kassa en afrekenen

Het artikel is verwijderd van uw winkelwagen.


Verder winkelen of Naar kassa en afrekenen