Van hoog naar laag sorteren
Van hoog naar laag sorteren

Omega 3-6-9

Omega vetzuren van belang voor het lichaam

We hebben allemaal – zowel mensen, dieren als planten – vetten nodig. Deze slaan we op om ze later om te zetten in energie. Ons lichaam kan zelf echter maar weinig vetzuren aanmaken. Daarom dienen we ze uit onze voeding te halen. Maar wat voor soorten belangrijke voedingsvetten kennen we dan? Vetten zijn te verdelen in verzadigde en onverzadigde vetzuren. Deze twee groepen zijn weer onder te verdelen in enkelvoudige en meervoudige onverzadigde vetzuren. Producten met vooral enkelvoudige en meervoudige onverzadigde vetzuren treffen we aan in plantaardige oliën en vetten zoals bijvoorbeeld olijfolie. Dierlijke oliën en vetten zoals bijvoorbeeld roomboter bestaan vooral uit verzadigde vetten en veel minder onverzadigde. Kokosolie vormt hier overigens een uitzondering op. Omega vetzuren zijn onverzadigde vetzuren die elk een eigen structuur hebben. In tegenstelling tot omega-9 vetzuren kan het lichaam niet zelf de essentiële meervoudig onverzadigde vetzuren omega-3 en -6 produceren. Omdat we nou eenmaal vetten nodig hebben, moeten deze derhalve uit voeding als vette vis worden gehaald. De omega vetzuren zijn van belang voor de opname van vitamines, voor de lichaamscellen, ter bescherming en als brandstof.

Bronnen van omega-3-6-9 vetzuren

Om gezond te blijven, heeft u omega-3-, -6- en -9 vetzuren nodig. Deze vetzuren werkend echter pas optimaal als ze in goede balans in het lichaam aanwezig zijn. In een Westers dieet wordt door de meeste mensen gemiddeld veel meer omega-6 dan omega-3 vetzuren geconsumeerd, zodat de verhouding vaak niet klopt. Om dus een goede balans te krijgen, kunt u natuurlijk veel vette vis (omega-3 vetzuren) zoals haring, zalm of makreel eten of bijvoorbeeld meer lijnzaad, walnoten en chiazaad consumeren. Het omzetten van de opneembare vetten verloopt echter traag. Daarom kan een omega-3 supplement met vetzuren een uitkomst zijn. De omega-6 vetzuren (linolzuur) zitten vooral in plantaardige oliën als zonnebloem-, arachide- en teunisbloemolie. De meeste mensen krijgen voldoende omega-6 binnen maar niet in de juiste verhouding tot omega-3 en -9. Omega-9 vetzuren worden vooral aangetroffen in olijfolie, zaden, noten, olijven en avocado’s.

Omega 3-6-9 capsules kopen

Om de allerbeste balans tussen de drie omega’s te krijgen, kunt u bij vitaminesperpost.nl een voedingssupplement kopen, Omega 3-6-9. De capsules bevatten een uitgekiende samenstelling van essentiële vetzuren in de juiste verhouding die nodig zijn voor de algehele gezondheid. Daarnaast zijn deze essentiële vetzuren goed voor het hart en de bloedvaten.

Omega 3-6-9
Webshop Keurmerk
Betaal logo's

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Het artikel is toegevoegd aan uw winkelwagen.


Verder winkelen of Naar kassa en afrekenen

Het artikel is verwijderd van uw winkelwagen.


Verder winkelen of Naar kassa en afrekenen