Van hoog naar laag sorteren
Van hoog naar laag sorteren

Plantaardige Vetzuren

Omega 3 plantaardig: goed voor hart, hersenen en ogen

Steeds meer mensen kiezen bewust voor plantaardige omega 3-supplementen om hun dagelijkse behoefte aan omega 3 vetzuren aan te vullen! En dat kunnen wij heel goed begrijpen, want visvrije omega supplementen doen tegenwoordig niet meer onder voor omega 3 van dierlijke oorsprong.

Krijgt u voldoende EPA en DHA binnen?

Omega 3-vetzuren zijn essentiële meervoudig onverzadigde vetzuren. Dit betekent dat u ze voornamelijk binnen krijgt via uw voeding. Omega 3 is een verzamelnaam voor verschillende soorten vetzuren, waaronder eicosapentaeenzuur (EPA), docosahexaeenzuur (DHA) en alfa-linoleenzuur (ALA). DHA en EPA zijn onder andere belangrijk voor het hart, de hersenen en ogen (vanaf 250 mg per dag). U vind deze essentiële vetten vooral in vette vis zoals zalm, makreel en haring. Ons lichaam is slechts in zeer beperkte mate in staat om EPA en DHA aan te maken, vandaar dat de Gezondheidsraad adviseert om minimaal één keer per week vette vis te eten. In de praktijk lukt het veel Nederlanders niet om wekelijks vette vis op tafel te zetten en voor vegetariërs en veganisten is het sowieso geen optie.

Gelukkig is er een goed plantaardig alternatief. Door de inname van het plantaardige vetzuur ALA kunt u voldoende EPA en DHA binnenkrijgen, zonder daarvoor uw principes aan de kant hoeft te gooien of eten hoeft te nuttigen dat u niet lust. Hieronder leggen wij u uit hoe dat werkt.

Koudgeperste olie kopen vol omega vetzuren 

Het omega3 vetzuur ALA treft u aan in plantaardige oliën en plantaardige voeding zoals, noten, zaden en groene bladgroenten (met name algen en zeewier). ALA wordt in het lichaam omgezet naar EPA en DHA, dus dit is goed nieuws voor alle vismijders. Het probleem is echter dat slechts een beperkt percentage ALA wordt omgezet. De schattingen lopen uiteen, maar de meeste onderzoekers denken dat circa 5% ALA wordt omgezet naar EPA en DHA. Daarom is het voor vegetariërs en veganisten van groot belang dat ze royale hoeveelheden ALA binnen krijgen en het EPA-en DHA-gehalte in het bloed op pijl blijft.

Plantaardige omega3: visvrij alternatief

Als u geen vlees en vis eet, doet u er goed aan om dagelijks noten, zaden en groene bladgroenten te eten en om plantaardige oliën toe te voegen aan uw voedingspatroon. Lijnzaadolie, chiazaadolie, hennepzaadolie, walnootolie en koolzaadolie zijn uitstekende bronnen van omega3 én volledig visvrij. Als u twijfelt of u wel voldoende EPA en DHA binnenkrijgt via uw voeding, zijn plantaardige omega 3 capsules een prima keuze. Onze supplementen vervangen geen gezond voedingspatroon, maar hebben wel een ondersteunende invloed op uw gezondheid. U kunt bij ons verschillende koudgeperste oliën kopen zoals lijnzaadolie, chiazaadolie, walnootolie en koolzaadolie; allemaal verantwoorde, plantaardige bronnen van ALA.

De olie is niet of nauwelijks verhit

De olie in de capsules is hooggedoseerd en koudgeperst. Dit laatste betekent dat de olie niet tot nauwelijks is verhit, waardoor de actieve stoffen optimaal behouden blijven. Dit is een groot voordeel ten opzichte van olie uit een flesje waarbij u nooit zeker weet of de actieve stoffen nog wel aanwezig zijn.

Advies over vegetarische omega 3?

Neem dan contact op met een van onze vriendelijke adviseurs. Zij staan u tijdens kantooruren graag te woord op telefoonnummer: 075 - 612 12 47 (lokaal tarief).

Plantaardige Vetzuren
Webshop Keurmerk
Betaal logo's

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Het artikel is toegevoegd aan uw winkelwagen.


Verder winkelen of
Naar kassa en afrekenen

Het artikel is verwijderd van uw winkelwagen.


Verder winkelen of
Naar kassa en afrekenen