Van hoog naar laag sorteren
Van hoog naar laag sorteren

Vitamines B

Vitamine B

B-vitamines staan bekend als energieboosters. Vroeger dachten we dat er maar één B-vitamine bestond, maar inmiddels tellen we maar liefst acht verschillende vitamine B-varianten. Elke B- vitamine heeft haar eigen functie voor het menselijk lichaam.

Vitamine B1 (Thiamine): goed voor de energie, ondersteunt de opbouw en afbraak van koolhydraten.

Vitamine B2 (Riboflavine): voor een gezonde huid, nagels en haar, ondersteunt de energieproductie en stofwisseling.

Vitamine B3 (Nicotinezuur, niacine of vitamine PP): ondersteunt de huid, haren en zenuwen, bevordert de spijsvertering.

Vitamine B5 (Panthotheenzuur): van belang voor ons zenuwstelsel, goed voor de energie, huid, haar en nagels.

Vitamine B6 (Pyridoxine, pyridoxal, pyridoxamine): ondersteunt de weerstand en spijsvertering. Speelt een rol bij de productie van rode bloedcellen en geeft energie.

Vitamine B8 (Biotine/Vitamine H): ondersteunt de opbouw en afbraak van koolhydraten, goed voor huid en haar, geeft energie.

Vitamine B11 (beter bekend als foliumzuur of folaat): ondersteunt het normaal functioneren van het zenuwstelsel en de vorming van rode bloedcellen. De Gezondheidsraad adviseert zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven om extra foliumzuur te slikken.

Vitamine B12 (Cobalamine): ondersteunt de vorming van rode bloedcellen, voor een goede weerstand.

Alle B-vitamines zijn wateroplosbaar. Het lichaam kan geen voorraad aanleggen van de verschillende B-vitamines, maar moet ze binnenkrijgen via drank of voeding, met uitzondering van vitamine B12. Deze kan wel door ons lichaam worden opgeslagen.    

Als alle B-vitamines in één supplementen voorkomen, spreken we over een vitamine B-complex.

Vitamine B voeding

Groene bladgroenten,  dierlijke producten (vis, vlees, zuivel en eieren) en noten zijn goede bronnen van B-vitamines. De precieze relatie tussen de verschillende vitamines B en voeding kunt u het beste per B-vitamine bekijken. Over het algemeen geldt dat u de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (adh) vitamines B vanzelf binnenkrijgt als u gezond en gevarieerd eet. Vegetariërs en veganisten moeten wel extra opletten of ze genoeg vitamine B12 binnenkrijgen, omdat vitamine B12 de enige B-vitamine is die niet voorkomt in groenten en noten maar alleen in dierlijke producen.

Let op: B-vitamines zijn erg gevoelig voor licht, dus bewaar vitamine B-rijke groentes altijd op een koele, donkere plaats. Ook als u groentes te lang of in te veel water kookt, gaan de B-vitamines grotendeels verloren.

Vitamine B capsules kopen

Als u vitamine B capsules wilt kopen, moet u goed letten op de betrouwbaarheid van de leverancier. De vitamine B-capsules van vitaminesperpost.nl zijn allemaal geproduceerd volgens de strenge, internationaal erkende kwaliteitsnormen van de GMP en/of de IFS. Elke stap in het productieproces van de capsules voldoet aan strenge eisen en zowel het eindresultaat als de tussenstappen zijn systematisch gecontroleerd. Neem geen risico met uw gezondheid en kies voor de vitamines B capsules van vitaminesperpost.nl!

Weet u niet zeker welke B-vitamine geschikt is voor uw lichaam? Bel ons dan tijdens kantooruren voor een persoonlijk advies op maat. Wij staan u graag te woorden op telefoonnummer: 075-612 12 47.

Vitamines B
Webshop Keurmerk
Betaal logo's

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Het artikel is toegevoegd aan uw winkelwagen.


Verder winkelen of Naar kassa en afrekenen

Het artikel is verwijderd van uw winkelwagen.


Verder winkelen of Naar kassa en afrekenen