Vitamine B

Vitamine B: energiebooster

Vitamine B kopen in onze webshop? Dat is een goed keuze. B-vitamines staan namelijk bekend als energieboosters. Vroeger dachten we dat er maar één soort vitamine B bestond, maar inmiddels tellen we maar liefst 8 verschillende vitamine B-varianten. Elke B-vitamine heeft een eigen functie voor het menselijk lichaam, maar ze hebben gemeen dat ze alle bijdragen aan de vorming van energie uit voeding.

  • Vitamine B1 (Thiamine): goed voor de energie, ondersteunt de opbouw en afbraak van koolhydraten.
  • Vitamine B2 (Riboflavine): voor een gezonde huid, nagels en haar, ondersteunt de energieproductie en stofwisseling.
  • Vitamine B3 (Nicotinezuur, niacine of vitamine PP): ondersteunt de huid, haren en zenuwen, bevordert de spijsvertering.
  • Vitamine B5 (Pantotheenzuur): van belang voor ons zenuwstelsel, goed voor de energie, huid, haar en nagels.
  • Vitamine B6 (Pyridoxine, pyridoxal, pyridoxamine): ondersteunt de weerstand en spijsvertering. Speelt een rol bij de productie van rode bloedcellen en geeft energie.
  • Vitamine B8 (Biotine/Vitamine H): ondersteunt de opbouw en afbraak van koolhydraten, goed voor huid en haar, geeft energie.
  • Vitamine B11 (beter bekend als foliumzuur of folaat): ondersteunt het normaal functioneren van het zenuwstelsel en de vorming van rode bloedcellen. De Gezondheidsraad adviseert zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven om extra foliumzuur te slikken.
  • Vitamine B12 (Cobalamine): ondersteunt de vorming van rode bloedcellen, voor een goede weerstand.
  • Vitamine B15 (DMG): staat ook wel bekend als vitamine B15 of pangaamzuur. Het is geen echte vitamine, maar een vitamine-achtige stof.

Alle B-vitamines zijn wateroplosbaar. Het lichaam kan er geen voorraad van aanleggen en moet ze binnenkrijgen via de voeding. Vitamine B12 vormt hierop een uitzondering. Deze kan wel door ons lichaam worden opgeslagen.      

Als alle B-vitamines in 1 supplement voorkomen, spreken we van een vitamine B-complex.

Vitamine B in de voeding

Groene bladgroenten, dierlijke producten (vis, vlees, zuivel en eieren) en noten zijn goede bronnen van vitamine B. De precieze relatie tussen de verschillende soorten vitamine B en voeding kunt u het beste per soort bekijken. Over het algemeen geldt dat u de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine B binnen krijgt als u gezond en gevarieerd eet. Vegetariërs en veganisten moeten wel extra opletten dat ze genoeg vitamine B12 binnenkrijgen. Vitamine B12 is namelijk de enige B-vitamine die uit voeding van dierlijke oorsprong kan worden gehaald.

Let op: B-vitamines zijn erg gevoelig voor licht, dus bewaar vitamine B-rijke groentes altijd op een koele, donkere plaats. Ook als u groentes te lang of in te veel water kookt, gaan de B-vitamines grotendeels verloren.

Vitamine B capsules van een betrouwbare leverancier. 

Als u vitamine B capsules wilt kopen, is de betrouwbaarheid van de leverancier van belang. De vitamine B-capsules van vitaminesperpost.nl zijn allemaal geproduceerd volgens de strenge, internationaal erkende kwaliteitsnormen van de GMP (Good Manufacturing Practice). Elke stap in het capsuleringsproces voldoet aan de strenge eisen van de IFS en zowel het eindresultaat als de tussenstappen worden systematisch gecontroleerd. Neem geen risico met uw gezondheid en kies voor de vitamine B capsules van vitaminesperpost.nl!

Weet u niet zeker welke B-vitamine geschikt is voor uw lichaam? Bel ons dan tijdens kantooruren voor een persoonlijk advies op maat. Wij staan u graag te woord op telefoonnummer: 075-612 12 47 of u kunt contact met ons opnemen via de website.

Vitamine B
Webshop Keurmerk
Betaal logo's

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Het artikel is toegevoegd aan uw winkelwagen.


Verder winkelen of
Naar kassa en afrekenen

Het artikel is verwijderd van uw winkelwagen.


Verder winkelen of
Naar kassa en afrekenen