Past door de brievenbus
Voor 17:00 besteld = vandaag verzonden

 Gratis bezorgd in heel Nederland
Buiten Nederland vanaf 50,-

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Kijkt u dan eerst bij onze veelgestelde vragen. Deze treft u hieronder aan. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via info@vitaminesperpost.nl of tel. +31 (0)75-612 12 47. Wij helpen u graag verder!

Bestellen & leveren

Annuleren & retourneren

Veelgestelde vragen over Klarna

Supplementen innemen en bewaren

Terug naar boven

Bestellen & leveren

Hoe bestel ik iets bij Vitaminesperpost.nl?

Artikel(en) in winkelwagentje leggen

Zoek het artikel dat u wilt kopen en leg het in uw winkelwagentje. Als u verder wilt winkelen, klikt u op ‘Verder winkelen'. Het artikel blijft dan in uw winkelwagentje staan. Als u meteen wilt bestellen, klikt u op ‘Naar kassa en afrekenen’.

Log, indien nodig, in op uw account. Als u nog geen account hebt, kunt u er tijdens de bestelling een aanmaken.

Bestelling controleren

Vul uw gegevens in. Kies een verzendmogelijkheid voor uw bestelling. Als u een ander bezorgadres wilt aangeven, kunt u dat doen door de optie 'Verzenden naar hetzelfde adres' uit te kikken. U krijgt dan de mogelijkheid om een ander adres in te voeren. Controleer altijd uw gegevens voordat u de bestelling plaatst.

Betalen en afronden

Kies een betalingsmogelijkheid. U kunt betalen met iDEAL, Creditcard, Klarna of Paypal. Klik op ‘Bestelling afrekenen’ om uw bestelling af te ronden.

Wat zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland is de verzending gratis. Voor verzending naar het buitenland vragen wij een vergoeding. Deze bedraagt voor België en Duitsland € 4,95 per zending. 

De bezorgkosten voor een verzending naar Denemarken, Frankrijk, Griekenland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje & Zweden bedragen € 14,95 per bestelling. Voor zendingen naar Bulgarije, Cyprus, Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Kroatië, Letland, Malta, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije en Tsjechië rekenen wij € 19,95 per bestelling.

Meer informatie over onze verzendvoorwaarden vindt u hier. 

Terug naar boven

Annuleren & retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Als u uw bestelling wilt retourneren, kunt u het pakket terugsturen naar ons postbusadres op de achterzijde van de doos. Kosten voor het terugsturen van een pakket zijn voor eigen rekening.  U kunt uw pakket binnen 30 dagen na de orderdatum aan ons retourneren. De zakjes dienen ongeopend te zijn. Eenmaal geopende producten kunnen wij niet terugnemen. Wij vinden het fijn als u de reden aangeeft waarom u uw pakket terugstuurt. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice via tel. +31 (0)75-612 12 47 (lokaal tarief). Wij helpen u graag verder.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Nee, een eenmaal betaalde bestelling kunt u zelf niet annuleren. U kunt in dat geval het beste even contact opnemen met onze klantenservice via tel. 075-612 12 47. Neemt u voor 16.00 contact met ons op als u uw bestelling van die dag wilt annuleren. Wij helpen u graag verder uw bestelling te annuleren of met het terugzenden van de producten.

Veelgestelde vragen over Klarna 

Betaal uw bestelling later met Klarna

Probeer uw bestelling van vitaminesperpost.nl eerst en betaal deze later met Klarna. Met Klarna betaalt u niet voordat u uw bestelling heeft ontvangen en besloten dat u deze wilt houden

Wie is Klarna?

Klarna is een van de snelst groeiende organisaties in Europa en een toonaangevende betalingsprovider van onder meer achteraf betalen. Klarna’s ambitie is om voor alle shoppers, online en in winkels de shopervaring te vereenvoudigen. Klanten hoeven om hun aankoop te voltooien alleen de meest noodzakelijke informatie te verstrekken, zoals e-mailadres en geboortedatum. Op deze manier kunt u overal waar u bent eenvoudig iets kopen, of het nu op uw laptop of mobiel is.

Hoe werkt achteraf betalen van Klarna?

Indien u ervoor kiest om uw bestelling achteraf te betalen, krijgt u van Klarna separaat een factuur. Dit is meestal zo'n 2 dagen nadat u een e-mailbevestiging van uw aankoop heeft ontvangen. Klarna stuurt u de factuur toe zodra wij hen hebben geïnformeerd dat de bestelling is verstuurd. Deze factuur ontvangt u via e-mail, maar als u de Klarna-app downloadt, gaat het nog een stuk makkelijker. U betaalt deze factuur aan Klarna in plaats van aan ons, uiterlijk 14 dagen nadat u de bestelling hebt ontvangen. Het makkelijkst is om de factuur via de Klarna-app te betalen. Maar u kunt hem ook via de online portal op klarna.nl betalen. 

Kredietcheck, of niet?

Noch vitaminesperpost.nl noch Klarna zullen een kredietcheck doen die impact heeft op uw kredietwaardigheid. Het is wel mogelijk dat Klarna een ‘niet-geregistreerde’ navraag doet. Dit heeft geen effect op uw kredietwaardigheid.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen?

Ja, als u Klarna als betalingsmethode selecteert, kunt u ervoor kiezen om uw bestelling naar een ander adres te laten versturen. Bij de check-out heeft u de mogelijkheid om een ander bezorgadres toe te voegen.

Uw bestelling houden? Of terugsturen?

Is uw bestelling niet naar wens? Stuur uw bestelling dan terug naar ons. Stuurt u een deel terug dan wordt dat op de factuur bijgewerkt. U betaalt bij Klarna alleen wat u houdt. Download de Klarna-app en log hier op in om uw retour te regelen. U kunt uw betaling dan pauzeren tot alles geregeld is.

De rekening betalen

Besluit u om (een deel van) de bestelling te houden, betaal deze dan via de Klarna app. Log in op de Klarna-app en betaal met 1 klik. Gebruikt u Klarna voor het eerst dan wordt een aantal gegevens gevraagd. Gebruikt u Klarna vaker, dan hoeft u alleen nog maar door te geven dat u wilt betalen. U heeft dan geen bankgegevens of wachtwoorden meer nodig. Supersimpel maar altijd veilig.

Hoe betaalt u aan Klarna?

Nadat uw bestelling is verzonden, krijgt u een melding. U heeft vervolgens 14 dagen de tijd om uw factuur te betalen met iDEAL of via automatische incasso door in te loggen op de Klarna-app of klarna.nl.

Uw betaling snoozen

Komt het financieel even niet uit dan heeft u met Klarna de mogelijkheid uw betaling 10 dagen te snoozen. Dit is geheel kosteloos. Is 10 dagen niet genoeg, dan kunt u voor een kleine bijdrage tussen de € 0,40 en € 1,90 uw betaling met nog eens 30 dagen uitstellen. Dit regelt u allemaal heel handig in de Klarna-app.

Wat gebeurt als ik te laat betaal?

Klarna berekent geen kosten voor het gebruik van 'Betaal later'. Als u nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen. Bij aankopen onder € 20,- wordt € 7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht. Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten voor bedragen tot € 2.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-.

Alles op één plek

Al uw betalingen en facturen van al uw Klarna-aankopen bij ons, maar ook bij andere webwinkels, vindt u in de Klarna-app of als u inlogt op de website.

Butlerservice

Klarna stuurt u betaalherinneringen zodat u nooit een betaling mist. Zet deze push-notificatie wel aan in de app.

Vragen over uw rekening?

Heeft u een vraag over uw rekening? Klarna staat 24/7 klaar voor u via de chat. Deze vindt u in de Klarna-app.

Hoe weet ik of Klarna mijn betaling heeft ontvangen?

Nadat Klarna uw betaling heeft ontvangen, verstuurt Klarna een bevestiging naar het e-mailadres dat u hebt opgegeven. Geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met Klarna’s Customer Service team via de Klarna-app. Houd uw betalingsbewijs bij de hand.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil annuleren?

Neem contact op met de klantenservice van vitaminesperpost.nl als u uw bestelling wilt annuleren.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Hoe lang duurt het voordat ik het betaalde bedrag retour krijg?

Zodra wij uw annulering hebben verwerkt, ontvangt u het bedrag binnen 30 dagen terug op dezelfde manier als hoe u heeft betaald.

Wat gebeurt met mijn factuur als ik items heb geretourneerd?

Als wij uw retour (deels) hebben ontvangen, sturen we u een update van uw factuur. Heeeft u uw bestelling volledig geretourneerd? Dan sluiten we de openstaande factuur af.

Ik heb een factuur ontvangen, maar de producten nog niet

U hoeft nog niet te betalenals u de bestelling nog niet hebt ontvangen. We adviseren u om contact op te nemen met de vitaminesperpost.nl klantenservice om een update te vragen. Neem daarnaast ook contact op met Klarna's Customer Service Team zodat zij de vervaldatum van de betaling kunnen uitstellen. Of regel het eenvoudig in de Klarna-app.

Hoe ontvang ik mijn terugbetaling?

Het bedrag zal worden teruggestort op dezelfde manier als hoe u heeft betaald.

Terug naar boven

dSupplementen innemen en bewaren


Op welk moment van de dag kan ik een supplement het beste innemen?

Tenzij anders vermeld op het etiket, mag een supplement op elk moment van de dag worden ingenomen. In sommige gevallen wordt geadviseerd om een supplement tijdens de maaltijd of juist voor of na de maaltijd in te nemen. Ook kan het zijn dat een supplement voor het slapen dient te worden ingenomen. In zulke gevallen staat dit altijd op het etiket vermeld. 

Wanneer begint een supplement (over het algemeen) te werken?

Ieder lichaam heeft een unieke biologische chemische samenstelling. Bovendien wordt een supplement in het ene lichaam sneller geabsorbeerd dan in het andere. Ook maakt het uit in welke hoeveelheid een stof al in het lichaam voorkomt. Bij bepaalde supplementen of kruiden ervaren sommige mensen al na enkele uren een geestelijk en/of lichamelijk effect. Anderen kunnen daarentegen bij gebruik van dezelfde supplementen weinig tot geen verandering merken. Met vitamines, mineralen en kruiden voor bijvoorbeeld de weerstand zijn over het algemeen minimaal 2 tot 4 weken nodig voordat u iets bemerkt. Houd altijd in gedachten dat het eventuele resultaat geleidelijk zal worden waargenomen.

Waarom veranderen de kleuren van het poeder in een supplement af en toe?

Wij begrijpen dat u verwacht dat telkens als u hetzelfde supplement aanschaft, dit ook elke keer overeenstemt qua smaak en kleur. Het kan echter voorkomen dat hetzelfde supplement per bestelling iets anders is van kleur. Dit is meestal een direct gevolg van waar en wanneer de kruiden zijn geoogst en dus een logisch en verklaarbaar verschijnsel.

Waarom zit er soms poeder aan de buitenkant van de capsule?

Soms kunt u wat poeder aan de buitenkant van de capsules waarnemen. Dit komt omdat wij onze capsules op een zo natuurlijk mogelijke manier capsuleren en daarbij zo min mogelijk hulpstoffen gebruiken. Bepaalde extracten/stoffen zijn daarnaast moeilijker in een capsule te verwerken (bijvoorbeeld het plakkerige boswellia-extract). Vooral bij deze producten kan het weleens gebeuren dat er wat poeder aan de buitenkant zit. Om dit zoveel mogelijk te vermijden, worden onze capsules na het vullen altijd standaard op een speciale manier in de capsuleerfabriek schoongeblazen.

Ik heb moeite met slikken. Mag ik de capsules openmaken?

Als u de capsules van natuurlijke supplementen wilt openen, is dit over het algemeen geen probleem. U kunt poeder of olie vermengen met voedsel, yoghurt of bijvoorbeeld in een smoothie gebruiken. Indien het poeder geen bittere smaak heeft, kunt u het ook proberen met een glas water of een andere drankje. Voor de poeders uit aminozuursupplementen wordt echter aangeraden om ze met vloeistof in te nemen. De reden hiervoor is dat aminozuren op een lege maag beter worden opgenomen dan wanneer ze in combinatie met voedsel worden geconsumeerd. 

Hoe kan ik mijn supplementen het beste bewaren?

Meestal zijn koele en droge omstandigheden over het algemeen het best voor supplementen omdat koeling de levensduur van het product kan verlengen. Warme en/of vochtige omstandigheden, zoals in badkamers en keukens, verkorten de levensduur van het product. Let op, met koel bedoelen wij niet in de koelkast! Raadpleeg altijd eerst het productetiket omdat voor sommige supplementen speciale bewaaradviezen gelden.

Kan ik een supplement nog gebruiken als de houdbaarheidsdatum is overschreden?

Als een supplement onze aanbevolen houdbaarheidsdatum heeft overschreden, hoeft dit niet per definitie te betekenen dat u het niet meer kunt consumeren. Uw beslissing om het gebruik voort te zetten, is afhankelijk van verschillende factoren. Bijvoorbeeld hoe u het product thuis heeft bewaard en of het product is verkleurd, ranzig is of merkbaar is veranderd. Als het product op een koele en droge plaats is bewaard en het er normaal uitziet en ruikt, kan dit het gebruik na de verstreken houdbaarheidsdatum mogelijk maken. Als er tekenen van afbraak zijn, kunt u het product beter weggooien. Wij kunnen de kwaliteit van een supplement na het verstrijken van de aanbevolen consumptiedatum niet meer garanderen.

Kan ik verschillende supplementen tegelijkertijd gebruiken?

Het combineren van supplementen belemmert normaliter niet hun werking. Het kan in sommige gevallen zelfs nuttig zijn om ze te combineren. Vitamine C bevordert bijvoorbeeld de ijzeropname. Bepaalde supplementen kunnen elkaar echter negatief beïnvloeden. Een grotere hoeveelheid van een bepaalde stof kan de opname van een andere stof namelijk verminderen door competitie in de darmen. Het is daarom verstandig om een deskundige te raadplegen voordat u supplementen combineert.

Kan ik supplementen in combinatie met medicijnen gebruiken?

Of u een voedingssupplement in combinatie met bepaalde medicijnen kunt gebruiken, verschilt per supplement. Als een supplement niet veilig kan worden gecombineerd met bepaalde medicijnen, staat dit altijd op onze verpakkingen vermeld. Geadviseerd wordt om uw medicijnen in ieder geval nooit tegelijkertijd met een voedingssupplement in te nemen. Overleg bij medicijngebruik altijd eerst met een deskundige voordat u supplementen gebruikt. 

Kan ik supplementen gebruiken als ik zwanger ben of borstvoeding geef?

Als het gebruik van een supplement tijdens de zwangerschap of tijdens het geven van borstvoeding wordt afgeraden, vermelden wij dit altijd als waarschuwing op het eticket. Bij zwangerschap en borstvoeding adviseren wij om eerst met een deskundige te overleggen voordat u supplementen gebruikt.

Wat betekent het woord ‘gestandaardiseerd’ op een etiket?

‘Gestandaardiseerd’ betekent dat fabrikanten ervoor zorgen dat elke partij van hun producten op een consistente manier wordt geproduceerd, met exact dezelfde ingrediënten en in dezelfde concentratie. Het is meestal een term die verwijst naar plantenextracten die een specifiek percentage van de actieve ingrediënten bevatten. De term ‘gestandaardiseerd’ geeft echter niet noodzakelijk de kwaliteit van het product weer.

Waar kan ik meer informatie vinden over supplementen?

Op internet is veel informatie te vinden over de verschillende supplementen die te koop zijn, maar het is niet altijd even duidelijk of die informatie ook betrouwbaar is. Vitaminesperpost.nl beveelt de (Engelstalige) website WebMD aan om zelf meer onderzoek te doen. Ook de (Engelstalige) website Examine.com is geschikt.

Terug naar boven

 

   Bel bij vragen:
075 - 612 12 47

 

   Of stuur ons een e-mail.