Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen aan vitaminesperpost

Heeft u een vraag? Kijkt u dan eerst bij onze veelgestelde vragen. Deze treft u hieronder aan. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via info@vitaminesperpost.nl of tel. 075-612 12 47. Wij helpen u graag verder!

Bestellen & leveren

  Bel bij vragen:
075 - 612 12 47
  Of stuur ons een e-mail.

Bestellen & leveren

Hoe bestel ik iets bij Vitaminesperpost.nl

Artikel(en) in winkelwagentje leggen
Zoek het artikel dat u wilt kopen en leg het in uw winkelwagentje. Als u verder wilt winkelen klikt u op ‘Verder winkelen'. Het artikel blijft dan in uw winkelwagentje staan. Als u meteen wilt bestellen, klikt u op ‘Naar kassa en afrekenen’.

Log, indien nodig, in op uw account. Als u nog geen account hebt, kunt u er tijdens de bestelling een aanmaken.

Bestelling controleren
Vul uw gegevens in. Kies een verzendmogelijkheid voor uw bestelling. Als u een ander bezorgadres wilt aangeven, kunt u dat doen door de optie 'Verzenden naar hetzelfde adres' uit te kikken. U krijgt dan de mogelijkheid om een ander adres in te voeren. Controleer altijd uw gegevens voordat u de bestelling plaatst.

Betalen en afronden
Kies een betalingsmogelijkheid. U kunt betalen met iDEAL, Creditcard, Klarna of Paypal. Klik op ‘Bestelling afrekenen’ om uw bestelling af te ronden. Indien u achteraf wilt betalen, dan kunt u een telefonische bestelling doen via 075-612 12 47. U hoeft de bovenstaande stappen dan niet te doorlopen.U krijgt de rekening in dit geval bij uw bestelling thuisgestuurd.

Terug naar boven

Wat zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland is de verzending gratis. Voor verzending naar het buitenland vragen wij een vergoeding. Deze bedraagt voor België en Duitsland € 5,30 per zending en voor de andere landen binnen de EU € 9,50 per zending.

Terug naar boven


Annuleren & retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Als u uw bestelling wilt retourneren, kunt u het pakket terugsturen naar ons postbusadres op de achterzijde van de doos. U kunt uw pakket binnen 30 dagen na de orderdatum aan ons retourneren. Wij vinden het fijn als u de reden aangeeft waarom u uw pakket terugstuurt. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice via tel. 075-612 12 47. Wij helpen u graag verder.

Terug naar boven

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Nee, een eenmaal betaalde bestelling kunt u zelf niet annuleren. U kunt in dat geval het beste even contact opnemen met onze klantenservice via tel. 075-612 12 47. Neemt u voor 16.00 contact met ons op als u uw bestelling van die dag wilt annuleren. Wij helpen u graag verder uw bestelling te annuleren of met het terugzenden van de producten.

Terug naar boven


Supplementen innemen en bewaren

Op welk moment van de dag kan ik een supplement het beste innemen?

Tenzij anders vermeld op het etiket, mag een supplement op ieder moment van de dag ingenomen worden. In sommige gevallen wordt geadviseerd om een supplement tijdens de maaltijd of juist voor of na de maaltijd in te nemen. Ook kan het zijn dat een supplement voor het slapen dient te worden ingenomen. In zulke gevallen staat dit altijd op het etiket vermeld. Hier vindt u aanvullende informatie

Wanneer begint een supplement (over het algemeen) te werken?

Ieder lichaam heeft een unieke biologische chemische samenstelling. Bovendien wordt een supplement in het ene lichaam sneller geabsorbeerd dan in het andere lichaam. Ook maakt het uit in welke hoeveelheid een stof al in het lichaam voorkomt. Bij bepaalde supplementen of kruiden ervaren sommige mensen al na enkele uren een geestelijk en/of lichamelijk effect. Daarentegen kunnen andere mensen bij dezelfde supplementen weer weinig tot geen verandering merken. Met vitamines, mineralen en kruiden voor bijvoorbeeld de weerstand zullen over het algemeen minimaal 2 tot 4 weken nodig zijn voordat verschil opgemerkt kan worden. Houdt altijd in gedachte dat het eventuele resultaat geleidelijk zal worden waargenomen.

Waarom veranderen de kleuren van het poeder in een supplement af en toe?

Wij begrijpen dat iedere keer dat u een supplement koopt, u verwacht dat het product hetzelfde ruikt, proeft en dezelfde kleur heeft. Het kan echter voorkomen dat hetzelfde supplement een volgende keer dat u het besteld, anders is van kleur. Dit is vaak een direct gevolg van waar en wanneer de kruiden zijn geoogst en is dus een logisch en verklaarbaar verschijnsel.

Waarom zit er soms poeder aan de buitenkant van de capsule?

Het kan voorkomen dat u wat poeder aan de buitenkant van de capsules waarneemt. Dit komt doordat wij onze capsules op een zo natuurlijk mogelijke manier willen capsuleren en daarbij zo min mogelijk hulpstoffen willen gebruiken. Bepaalde extracten/stoffen zijn daarnaast moeilijker in een capsule te verwerken (bijvoorbeeld het plakkerige boswellia extract). Vooral bij deze producten kan het weleens voorkomen dat er wat poeder aan de buitenkant zit. Om dit zoveel mogelijk te vermijden worden onze capsules na het vullen altijd standaard op een speciale manier schoongeblazen in de capsuleer-fabriek.

Ik heb moeite met slikken, mag ik de capsules openmaken?

Wanneer u de capsules van natuurlijke supplementen open wilt maken is dit over het algemeen geen probleem. U kunt het poeder of de olie mengen met voedsel, yoghurt of bijvoorbeeld een smoothie. Indien het poeder geen bittere smaak heeft kunt u het ook proberen met een glas water of een andere drankje. Echter voor de poeders uit aminozuur-supplementen wordt enkel aangeraden om het met vloeistof in te nemen. De reden hiervoor is dat aminozuren op een lege maag beter opgenomen worden dan wanneer het in combinatie met voedsel wordt geconsumeerd. Lees meer over dit onderwerp

Hoe kan ik mijn supplementen het beste bewaren?

Voor supplementen zijn koele en droge omstandigheden over het algemeen het beste omdat koeling de levensduur van het product kan verlengen. Warme en/of vochtige omstandigheden, zoals die in badkamers en keukens voorkomen, verkorten de levensduur van het product. Let op, met koel bedoelen wij niet in een koelkast. Raadpleeg altijd eerst het productetiket omdat voor sommige supplementen speciale bewaaradviezen gelden.

Als een supplement de houdbaarheidsdatum overschrijdt, betekent dit dan dat ik het niet meer kan consumeren?

Indien een supplement onze aanbevolen consumptiedatum heeft overschreden, hoeft dit niet per definitie te betekenen dat u het niet meer kunt consumeren. Uw beslissing om het gebruik voort te zetten moet afhankelijk zijn van verschillende factoren, waaronder hoe u het product thuis heeft bewaard en of het product is verkleurd, ranzig is of merkbaar is veranderd. Als het product bijvoorbeeld op een koele en droge plaats is bewaard en het er normaal uitziet en ruikt, kan dit het gebruik na de verstreken houdbaarheidsdatum mogelijk maken. Als er tekenen van afbraak zijn kunt u het product beter weggooien. Wij kunnen de kwaliteit van een supplement na het verstrijken van de aanbevolen consumptiedatum niet meer garanderen.

Kan ik verschillende supplementen tegelijkertijd gebruiken?

Het combineren van supplementen belemmert normaal gesproken niet de manier waarop ze werken. Het kan in sommige gevallen zelfs nuttig zijn om ze te combineren; vitamine C bevordert bijvoorbeeld de ijzeropname. Bepaalde supplementen kunnen elkaar echter negatief beïnvloeden. Een grotere hoeveelheid van een bepaalde stof kan de opname van een andere stof namelijk verminderen door competitie in de darmen. Het is daarom verstandig om een deskundige te raadplegen voordat u supplementen combineert.

Kan ik supplementen in combinatie met medicijnen gebruiken?

Of u een voedingssupplement in combinatie met bepaalde medicijnen kunt gebruiken verschilt per supplement. Wanneer een supplement niet veilig gebruikt kan worden in combinatie met bepaalde medicijnen, staat dit altijd op onze verpakkingen vermeld. Geadviseerd wordt om uw medicijnen in ieder geval nooit tegelijkertijd met een voedingssupplement in te nemen. Overleg bij medicijngebruik altijd eerst met een deskundige voordat u supplementen gebruikt. Lees meer over dit onderwerp

Kan ik supplementen gebruiken als ik zwanger ben of borstvoeding geef?

Wanneer het gebruik van een supplement tijdens de zwangerschap of tijdens het geven van borstvoeding wordt afgeraden, vermelden wij dit altijd als waarschuwing op onze etiketten. Bij zwangerschap en borstvoeding adviseren wij altijd om eerst met een deskundige te overleggen voordat u supplementen gebruikt.

Wat betekent het woord ‘gestandaardiseerd’ op een supplementen etiket?

‘Gestandaardiseerd’ betekent dat fabrikanten ervoor zorgen dat elke partij van hun producten op een consistente manier wordt geproduceerd, met dezelfde ingrediënten en dezelfde concentratie van ingrediënten. Het is meestal een term die verwijst naar plantenextracten die een specifiek percentage van de actieve ingrediënten bevatten. De term ‘gestandaardiseerd’ geeft echter niet noodzakelijk de kwaliteit van het product weer.

Waar kan ik meer informatie vinden over supplementen?

Op internet is veel informatie te vinden over de verschillende supplementen die te koop zijn, maar het is niet altijd even duidelijk of die informatie ook betrouwbaar is. Vitaminesperpost.nl beveelt de (Engelstalige) website WebMD aan om zelf meer onderzoek te doen. Ook de (Engelstalige) website Examine.com is geschikt.

Terug naar boven


Veel gestelde vragen over Klarna

Betaal je bestelling later met Klarna.
Probeer je bestelling van vitaminesperpost.nl  eerst en betaal deze later met Klarna. Met Klarna betaal je niet voordat je je bestelling hebt gezien en hebt besloten dat je deze wilt houden. Die smoothness bieden wij jou als klant graag aan.

Wie is Klarna?

Klarna is één van de snelst groeiende organisaties in Europa en een toonaangevende,  betalingsprovider van oa achteraf betalen. Klarna’s ambitie is om voor alle shoppers, online en in winkels, de shopervaring te vereenvoudigen. Klanten hoeven alleen de meest noodzakelijke informatie te verstrekken als email adres en geboortedatum om hun aankoop te voltooien. Op deze manier kan je overal waar je bent eenvoudig iets kopen of het nu op je laptop of mobiel is.

Hoe werkt achteraf betalen van Klarna?

Op het moment dat je kiest om je bestelling achteraf te betalen, krijg je van Klarna separaat een factuur. Klarna stuurt jou de factuur toe zodra wij hen hebben geïnformeerd dat bestelling is verstuurd. Dit is meestal zo'n 2 dagen nadat je een e-mailbevestiging van je aankoop hebt ontvangen. Deze factuur ontvang je via e-mail, maar download de Klarna app, dat gaat een stuk smooother. Deze factuur betaal je aan Klarna in plaats van aan ons, uiterlijk 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Het makkelijkst is om de factuur via de Klarna app te betalen. Maar je kan hem ook via de online portal op klarna.com betalen. 

Kredietcheck, of niet?

Als Klarna mij de optie geeft om 14 dagen na levering te betalen, doen ze dan een kredietcheck bij mij?
Zowel 'webshop' als Klarna zullen geen kredietcheck doen die impact heeft op jouw kredietwaardigheid. Het is wel mogelijk dat Klarna een ‘niet-geregistreerde’ navraag doet, dit heeft geen effect op jouw kredietwaardigheid.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen?

Ja, wanneer je Klarna selecteert als betalingsmethode kun je ervoor kiezen om je bestelling naar een ander adres te laten versturen. Bij de check-out heb je de mogelijkheid om een ander bezorgadres toe te voegen.

Je bestelling houden? Of terugsturen?

Is je bestelling niet naar wens? Stuur je bestelling dan terug naar ons. Stuur je een deel terug dan wordt dat bijgewerkt op de factuur. Je betaalt bij Klarna alleen wat je houdt.
Download de Klarna app en log hier op in om je retour te regelen. Je kan je betaling dan pauzeren totdat alles geregeld is.

De rekening betalen

Heb je besloten om (een deel van) de bestelling te houden, betaal deze dan via de Klarna app. Log in op de Klarna app en betaal met 1 klik. Gebruik je Klarna voor het eerst dan vragen ze je een aantal gegevens. Gebruik je Klarna vaker, dan hoef je hen alleen maar door te geven dat je hen wilt betalen. Je hebt dan geen bankgegevens of wachtwoorden meer nodig. Super simpel maar altijd veilig.

Hoe betaal je aan Klarna?

Nadat je bestelling verzonden is krijg je een melding en heb je 14 dagen de tijd om je factuur te betalen met iDEAL of automatische incasso door in te loggen op de Klarna app of klarna.nl.

Je betaling snoozen

Komt het even niet uit dan heb je met Klarna de mogelijkheid om je betaling 10 dagen te snoozen, geheel kosteloos. Is 10 dagen niet genoeg, dan kan je ook voor een kleine bijdrage tussen de €0,40 en €1,90 je betaling met 30 dagen uitstellen. Dat regel je allemaal heel handig in de Klarna app.

Wat gebeurt er als ik te laat betaal?

Klarna berekent geen kosten voor het gebruik van Betaal later. Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen. Bij aankopen onder € 20,- wordt € 7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht. Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten voor bedragen tot € 2.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-.

Alles op één plek

Al je betalingen en facturen van al je Klarna aankopen bij ons, maar ook bij andere webwinkels, vind je in de Klarna app of wanneer je inlogt op de website.

Butlerservice

Klarna sturen je betaalherinneringen zodat je nooit een betaling mist. Zet deze push notificatie wel aan in de app.

Een vraag over je rekening

Heb je een vraag over je rekening? Klarna staat 24/7 klaar voor je via de chat. Deze vind je in de Klarna app.

Hoe weet ik of Klarna mijn betaling heeft ontvangen?

Nadat Klarna je betaling heeft ontvangen, verstuurt Klarna een bevestiging naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met Klarna’s Customer Service team via de Klarna App. Houd hierbij je betalingsbewijs bij de hand.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil annuleren?

Neem contact op met onze klantenservice van vitaminesperpost.nl wanneer je je bestelling wilt annuleren.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Hoe lang duurt het voordat ik mijn refund ontvang?

Zodra wij je annulering verwerkt hebben, ontvang je het bedrag binnen 30 dagen terug op dezelfde manier als waarmee je betaald hebt.

Wat gebeurt er met mijn factuur wanneer ik items geretourneerd heb?

Wanneer wij je retour (deels) hebben ontvangen sturen we je een update van je factuur. Heb je je bestelling volledig geretourneerd? Dan sluiten we je openstaande factuur af.

Ik heb een factuur ontvangen, maar de goederen nog niet?

Je hoeft nog niet te betalen wanneer je de bestelling nog niet hebt ontvangen. We adviseren je om contact op te nemen met onze klantenservice van 'webshop' om naar een update te vragen. Neem daarnaast ook contact op met Klarna's Customer Service Team zodat zij de vervaldatum van de betaling kunnen uitstellen. Of regel het heel makkelijk in de Klarna app.

Hoe ontvang ik mijn terugbetaling?

Het bedrag zal worden teruggestort op dezelfde manier als waarmee je hebt betaald.

Terug naar boven

Het artikel is toegevoegd aan uw winkelwagen.


Verder winkelen of
Naar kassa en afrekenen

Het artikel is verwijderd van uw winkelwagen.


Verder winkelen of
Naar kassa en afrekenen