Darmflora

Supplementen voor een gezonde darmflora

In ons lichaam bevinden zich meer dan veertig miljard goede en slechte bacteriën en schimmels. Deze hebben zich vooral in onze darmen genesteld en staan bekend als darmflora. Elke bacteriesoort heeft een andere belangrijke rol voor uw lichaam en heeft voedingsstoffen nodig om te groeien. Hoe diverser de samenstelling van de damflora, hoe gunstiger dit over het algemeen voor de gezondheid is. Het is dus belangrijk om er een gebalanceerd voedingspatroon op na te houden. Groente en fruit zijn de beste bronnen van voedingsstoffen voor een goede darmflora. Dit heeft te maken met hun rijkdom aan vezels, die niet door ons lichaam kunnen worden verteerd. We hebben echter ook goede bacteriën in de darm die wel vezels kunnen verteren en daarmee de groei van de gezonde darmflora stimuleren. Te denken valt aan bonen, frambozen, artisjok, dop- en kikkererwten, broccoli, linzen en volkoren granen. Vezels bevorderen de groei van de goede darmbacteriën. Natuurlijk is het soms lastig om elke dag aan een flinke hoeveelheid vezels te komen en kunnen we ook terugvallen op supplementen voor een gezonde darmflora.

Uw darmflora versterken?

De darmslijmvliezen en de darmflora zijn verantwoordelijk voor tachtig procent van het immuunsysteem. Een goede darmflora ondersteunt ons immuunsysteem omdat er stoffen worden aangemaakt, die de slijmvliezen beschermen. Een goede darmflora produceert spijsverteringsenzymen, waardoor we onze voeding beter kunnen verteren en een optimale hoeveelheid voedingsstoffen uit onze voeding kunnen opnemen. Om uw darmflora te versterken, is het mogelijk om nieuwe bacteriën te nuttigen die de soorten vervangen die verloren zijn gegaan. Ook dit kan via supplementen voor een goede darmflora.

Darmflora en voeding

Daarnaast staat dus het eten van meer vezels voorop speelt genoeg te drinken een belangrijke rol. Ook is het goed om veel stress en suiker te vermijden. Suiker dient namelijk als voeding voor de slechte bacteriën en schimmels en bevordert hun groei. De darmflora ondervinden ook gevolgen van veel stress. Tijdig ontspannen, verhoogt eveneens de weerstand van de darmflora. Gefermenteerde producten als karnemelk, miso, tempé en kombucha bevatten goede melkzuurbacteriën die eveneens een gezonde darmfunctie ondersteunen.

Darmflora
Webshop Keurmerk
Betaal logo's

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Het artikel is toegevoegd aan uw winkelwagen.


Verder winkelen of Naar kassa en afrekenen

Het artikel is verwijderd van uw winkelwagen.


Verder winkelen of Naar kassa en afrekenen