Past door de brievenbus
Voor 17:00 besteld = vandaag verzonden

 Gratis bezorgd in heel Nederland
Buiten Nederland vanaf 50,-

 Past door de brievenbus
Voor 17:00 besteld = vandaag verzonden

 Gratis bezorgd in heel Nederland
Buiten Nederland vanaf 50,-

 Gratis bezorgd in heel Nederland
Buiten Nederland vanaf 50,-

 Gratis bezorgd in heel Nederland
Buiten Nederland vanaf 50,-

Maandelijkse Archieven: Augustus 2019

  1. Artisjok, het proberen waard!

    Artisjok, het proberen waard!

    Wel eens koude artisjokharten uit blik gegeten, zonder deze verder te bereiden en op smaak te brengen? Waarschijnlijk was dit dan de eerste en laatste keer dat u artisjok at... ik in ieder geval wel! Totdat ik een aantal jaren later met een vriendin in Californië was en zij mij attendeerde op de daar geliefde ‘artichoke and spinach dip’.

    Lees meer »
  2. De kracht van bomen in de kruidenkunde

    De kracht van bomen in de kruidenkunde

    Al sinds het begin van de mensheid maken we gebruik van de genezende kracht van bomen. De bladeren, schors en vruchten worden op allerlei manieren toegepast. Daarnaast zijn bomen onmisbaar als ‘longen van de aarde’ en dragen ze bij aan ons algemeen gevoel van welzijn. Een stad zonder bomen is immers als een dode stad. In dit artikel gaan we dieper in op de kracht van 4 bijzondere bomen: de Salix alba schietwilg, de berk, de baobab en de moringa.

    Lees meer »
  3. Hoeveel supplementen slikt u op een dag?

    Hoeveel supplementen slikt u op een dag?

    In ons huishouden beschikken we over een paar kleine plastic potjes met deksel en daarop een stickertje met onze naam. Bij tijd en wijle vul ik die potjes met allerlei verschillende supplementen. Het kan zomaar voorkomen dat zo’n potje wel 15 verschillende supplementen bevat.

    Lees meer »
  4. Hoe krijg ik rust in het hoofd en meer focus?

    Hoe krijg ik rust in het hoofd en meer focus?

    Sinds een maand hebben wij een beeldschone Engelse Cocker Spaniël in huis. Hij ziet er uit om op te vreten, maar wat een druktemaker is het! Hij bijt internetkabels door, grijpt alles wat los en vast zit: schoenen, borstels, bakjes, kranten, noem maar op. We zetten alles zo hoog mogelijk neer. 

    Lees meer »
  5. De veelzijdigheid van gember

    De veelzijdigheid van gember

    Klinkt het u bekend in de oren: de kruidige geur van gember op kantoor omdat uw collega’s gek zijn op kopjes thee met een stukje verse gember? Uw collega’s zijn duidelijk niet van gisteren, want gember is een veelzijdig kruid dat een fijne bijdrage kan leveren aan uw algemeen gevoel van welbevinden.

    Lees meer »
  6. Welke fruitpitten passen in een gezond voedingspatroon?

    Welke fruitpitten passen in een gezond voedingspatroon?

    Als u als kind per ongeluk een kersenpit doorslikte, zei uw moeder misschien: “Pas maar op, anders groeit er straks een kersenboom in je buik”. Natuurlijk is dit een fabel. Feit is wel dat sommige pitten blauwzuur bevatten en daarom beter niet kunnen worden meegegeten. We zetten de verschillende pitten even voor u op een rij.

    Lees meer »
  7. Gezonde fruitpitten met pit

    Gezonde fruitpitten met pit

    Appels, pruimen, kersen, druiven. Slechts een kleine greep uit de meest bekende fruitsoorten geeft al aan hoeveel vruchten pitten bevatten. Deze pitten worden voor van alles gebruikt. Sommige zijn eetbaar, andere niet. Enkele pitten worden vanwege hun positieve effect op de gezondheid in voedingssupplementen verwerkt.

     

    Lees meer »
  8. Onze darmen zijn onze tweede hersenen

    Onze darmen zijn onze tweede hersenen

    Naarmate de aandacht voor gezondheid en voeding toeneemt, horen we het steeds vaker: onze darmen zijn onze tweede hersenen. Uit steeds meer onderzoek blijkt dat onze darmen en hersenen direct met elkaar communiceren. Zo bevatten onze darmen meer zenuwcellen dan onze hersenen. Tijd voor een kijkje in ons darmstelsel.

    Lees meer »
  9. Vitamines en mineralen voor sporters

    Vitamines en mineralen voor sporters

    We weten allemaal dat sporten gezond is. Sporten vermindert de kans op ziekten, is goed voor de weerstand en het kan helpen om af te vallen. Wanneer u sport gebeurt er van alles in uw lichaam: uw hartslag en bloeddruk verhoogt, uw lichaamstemperatuur stijgt, u begint te zweten en uw ademhaling gaat sneller. Om al deze processen goed te kunnen laten verlopen is een gezond en gevarieerd voedingspatroon belangrijk. Op deze manier krijgt u voldoende vitamines en mineralen binnen om uw lichaam te kunnen ondersteunen bij het sporten. Maar welke vitamines, mineralen en/of andere stoffen zijn het belangrijkst? In dit blog zetten wij deze voor u op een rij.

    Lees meer »
  10. 6 voedingssupplementen voor het cholesterol

    6 voedingssupplementen voor het cholesterol

    Er zijn twee soorten cholesterol: LDL en HDL. Van de eerste (L=Laag) willen we zo weinig mogelijk hebben en van het tweede (H=Hoog)  juist meer. Zoals altijd gaat het ook bij het  cholesterolgehalte om de juiste balans. Cholesterol heeft een slechte reputatie, maar het is gewoon een lichaamseigen stof die door de lever wordt aangemaakt en die in ons lichaam diverse essentiële functies vervult. In principe wordt er genoeg cholesterol aangemaakt door de lever om deze taken uit te voeren. Niettemin krijgen we ook via de voeding cholesterol binnen, want het zit bijvoorbeeld in vlees, zuivel en gevogelte.

    Lees meer »
Pagina